Aangekomen in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kaylee Wittebrood - WaarBenJij.nu Aangekomen in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kaylee Wittebrood - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Auckland

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

03 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Reisverslag 1
3/12017

Zo hehe daar zijn we dan. Twee vluchten van 10uur erop zitten. Cathay pacific is wel een hele goede maatschappij! Zoals ik had gehoopt kreeg ik een kussen en deken in het vliegtuig. Bij KLM voorheen niet eens.. Tfoe. Het was wel schattig; ze deelden een menukaart uit haha, bij elk gerecht een 3 gangenmenu. En omdat ik bij het gangpad zat heb ik er gebruik van gemaakt. Wilt u nog wat drinken? Ja! Nog wat drinken? Nou doe maar! En hopppp daar ging ik naar de wc, wachtend in de rij... Het heeft wel wat dat vliegen, zolang de mensen niet irritant zijn en gelukkig zat het me deze vluchten mee. Ze hadden zelfs een buitencamera onder en op het vliegtuig!! Dan kon je naar buiten kijken. Handig voor de mensen met vliegangst, blijf je angstig en
paniekerig naar dat scherm kijken wanneer het vliegtuig weer veilig op de grond staat. Maar ik vond het ikg wel leuk:)
Ik moest in Hong Kong overstappen. Man wat haat ik dat land nu al. Vreselijke taal, vreselijk eten, vreselijke cijfers en getallen, vreselijk onvriendelijke chinezen. En dan moet je daar 8u jezelf vermaken. Nja dat was prima want dat vliegveld was immens groot! Maar als je iets fatsoenlijks wilt eten moet je niet naar China. Overal noodleningen, wat prima is, maar niet als het stinkt naar vis. Hadden ze een Mac en burgerking, ook niet mijn eerste keus maar okeeeee omdat het moet, hebben ze daar alleen broodjes met ei bacon of beef!!! En de burgerking had kipnuggets of hot wings. Nou kipnuggets dan maat, waren prima :)
Toch als je zo'n eerste nacht niet hebt geslapen wil je dat wel doen. Dus ik zocht de eerste beste lounge stoel uit, oordoppen in, slaapmasker op lekkeeeer. Tot dat je op de achtergrond elke 15 min hoort: ho kao te, ma no poh ka, poh ka, koa te ma. Houd je mond!!!
En daar gingen we weer.. Tweede vlucht. Nu heb ik twee uur geslapen, yes! Prima vlucht, prima mensen, prima eten. Aankomst in Auckland: we stuiteren de landingsbaan op, dat is een stuiterend binnenkomen. Bam bam hallo Auckland! Hallo regen.
Het was een schattig klein vliegveld met deftige vriendelijke mensen. Ik ging fluitend door de mooie screening heen. En toen ik buiten kwam was het waaarmmmmm!
In de skybox naar het centrum. Ik dacht echt even: dit is Nederland maar dan warm nu. Tot we in Auckland kwamen, de hele stad bestaat uit heuvels. En natuurlijk moest ik een heuveltop, af, op en af en uiteindelijk weer op om bij het hostel te komen; YMCA hostel haha leuke naam. En wat betekent dat.. Ik mag elke keer een heuvel op met mijn boodschappen:) maar beter dat er niemand bij me is anders zou ik klagen hahaha lucky you mama.
Ingecheckt, ik was te vroeg dus mocht over 2 uur de kamer in. Dan maar even de stad in. Handig Google Maps offline op je telefoon! Wat een leuke (tot nu toe 30min gezien) stad! Heuvelachtig, dus ik zal heel wat beenspieren ontwikkelen hier. Midden in de stad een redelijk grote supermarkt, waar het om 11.30 nog rustig was. Even wat middag eten gekocht. Toen terug naar het hostel, heuvel op, aangekomen hijgend en uitpuffend van het zweet. Had ik een eenpersoonskamer gekregen van de hostel meid!! "I upgraded you room so it's room nummer 117 which is a single room." Okkkkk no problem. Weet nou niet of dit de bedoeling was voor dezelfde prijs van een kamer delend met 4 personen maar mij hoor je niet. Mooie kamer, eigen koelkast en een lekker bed. Ik ging douchen en hop mijn bed in. Ik had de wekker om 16.00u gezet want dan moest ik weer eten halen voor in de avond. Tot mijn verbazing viel ik in slaap en werd ik dood moe wakker. Ik dacht eten kopen, eten en dan slapen. I
Ik liep de heuvel AF, fijn. Kwam bij de supermarkt, wat om 11.30 nog rustig was en nu stikte van de backpackers hahah zo leuk om te zien. Daar een Duitser, daar een Chinees, Engelse, Nederlander en allemaal met rugzakjes zoekend naar de goedkoopste kaas, melk, brood hahah. De een koopt alleen maar blikken en wat pasta slierten. De ander koopt de hele groente afdeling uit, die zal wel spijt krijgen als je je kassa bonnetje ziet. Man wat is het duur!! Wat ik heb gekocht: 1 brood, een pakje met 10 plakken kaas, pot pindakaas, theezakjes, muesli repen, Caesar salade en yoghurt; 26 dollar!! Is ongeveer 17 euro. Nouuuuu.
Terug de heuvel OP. In het hostel op zoek naar de keuken, die mega klein is by the way, en sla met tosti klaarmaken. Super lekkere originele maaltijd haha. Morgen doe ik wat beter. Het nadeel is dat kipfilet alleen al 12 dollar is en je dan twee mega stukken hebt. En beef is dan weer 5 dollar?! Wat voor beef is dat.
Ik ging eten in de dining room waar een aantal zaten met hun eigen gemaakte maaltijd. Zo leuk om te zien dat elke backpackers echt flut maaltijden heeft hahaha. Ik raakte aan de praat met een 27 jarige vrouw uit Chili. Zij ging 1,5 maand NZ rondreizen ook in haar uppie. Ze had al wat gezien van Auckland en vertelde me het een en ander. Morgen zou er een free walking tour zijn waar zij naartoe gaat. Ze zei waar het beginpunt was en hoe laat en als ik wilde kon ik ook komen. Maar Kaylee wilt dat niet want Kaylee blijft nu nog even van de eenzaamheid genieten haha.
Ik heb de lonely planet gelezen en daar staat ook een walking Tour in, dus die ga ik lekker met mezelf doen :)

Vrijdag de bus pakken en verder! Geen idee wanneer er weer een nieuw reisverslag op staat aangezien je hier overal WiFi moet kopen, stelletje afzetters. Betaal ik mezelf scheef aan alleen maar WiFi.

Adios hollanders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Down under

2,5 maand down under

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2017

Aangekomen in Auckland
Kaylee

Actief sinds 30 Dec. 2016
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 1108

Voorgaande reizen:

01 Januari 2017 - 13 Maart 2017

Down under

Landen bezocht: